Innowacje w branży medycznej, a wpływ na obsługę pacjenta

Nowoczesne narzędzia informatyczne, czy telekomunikacyjne nie omijają tak intensywnie zmieniającej się branży jaką jest służba zdrowia. Innowacje pojawiają w medycynie, ale nie tylko. Pacjent to w dzisiejszych czasach przede wszystkim konsument usług zdrowotnych, który oczekuje obsługi na poziomie do jakiej jest przyzwyczajony w innych, niż medyczne, placówkach. Choć nie do końca… Tak prywatne, jak i publiczne placówki służby zdrowia coraz bardziej doceniają nowoczesne narzędzia jako pomocne w organizacji ich pracy i zarządzaniu czasem. Decydują się z nich korzystać, by po jakimś czasie stwierdzić, że ich wdrożenie ani nie było trudne, ani kosztowne.

 

            Jak wybrać profesjonalną obsługą pacjenta?

 

            Aktualnie rynek jest bogaty w usługi. Nowoczesne gabinety lekarskie i ich pacjenci korzystają z takich dobrodziejstw jak Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, rejestracja online, aplikacje pozwalające na wymianę informacji z lekarzem prowadzącym, zamawianie recept, SMS-y przypominające o wizycie i – idąc dalej – na zwrotną wiadomość z potwierdzeniem lub odwołaniem wizyty. Wreszcie – obecność w Internecie i własna, na bieżąco aktualizowana strona internetowa. W zabieganym świecie ani lekarz, ani pacjent nie mają czasu na żmudne i czasochłonne czynności na żadnym z etapów działania.

 

Choć sceptycy twierdzą, że nowoczesne technologie i innowacje w medycynie dehumanizują ją, to nie do końca można się z nimi zgodzić. Elektroniczny przekaz nie pozbawia wszak pacjenta komunikacji werbalnej z lekarzem. Przede wszystkim ułatwia i przyspiesza ją. Cenny czas przeznaczony na wizytę może być więc poświęcony temu co najważniejsze: diagnostyce i leczeniu. Jak więc wybrać obsługą i uniknąć sytuacji, kiedy gabinet świeci pustkami lub wręcz przeciwnie – kłębi się pod nim tłum zdenerwowanych pacjentów?

 

            Łatwy i bezpieczny program dla gabinetów medycznych

 

            Dzięki profesjonalnej obsłudze pacjenta wykorzystujące m.in. nowoczesne technologie i innowacje w medycynie (jak na przykład system Medfile) możemy zbudować długofalową więź z pacjentem. Pracę z systemem można rozpocząć w każdej chwili i zdecydowanie wyróżnić się spośród konkurencji. Zwłaszcza takiej, która wciąż bazuje na tradycyjnych narzędziach komunikacji. System Medfile jest stworzony zgodnie z najwyższymi standardami i na bieżąco monitorowany pod kątem bezpieczeństwa danych. Spełnia też wszystkie wymagania narzucone przez Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

 

Jak podkreśla dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek, wiceprezes Zarządu, założycielka i współwłaścicielka marki Biostat Medfile funkcjonuje w tak zwanej chmurze. Nie ma więc konieczności instalowania oprogramowania na swoim komputerze. Wystarczy dostęp do Internetu. Medfile wszechstronnie wyręcza lekarza i jego pracowników administracyjnych w czynnościach wykonywanych do tej pory „na piechotę”.

 

            Czy wiesz, że na wykonanie własnej strony internetowej wystarczy poświęcić tylko 5 minut swojego cennego czasu? Taką możliwość daje system Medfile.

Oprócz tego, program Medfile dla gabinetów medycznych, stomatologicznych i fizjoterapii to m.in.:

- rejestracja online i grafik wizyt,

- wystandaryzowana karta pacjenta,

- recepty zgodne z wytycznymi Narodowego Funduszu Zdrowia,

- powiadomienia SMS,

- rezerwowanie wizyt online,

- mobilne aplikacje,

- moduł dla dentystów oraz fizjoterapeutów.