Badania CAWI poprzez panel konsumencki online

Badania CAWI poprzez panel konsumencki online

Badania CAWI wspomagane komputerowo przeprowadza się w formie elektronicznych ankiet rozsyłanych do respondentów. Rozwiązanie to ma wiele praktycznych zalet, w tym m.in. stosunkowo niski koszt realizacji. Dodatkowo przeprowadza się je naprawdę sprawnie, dzięki przygotowanym specjalnie do tego celu panelom konsumenckim. Czym się one charakteryzują?

Panel konsumencki do badań CAWI

Jak szybko dotrzeć do klientów docelowych przedsiębiorstwa i zadać pytania odnośnie marki lub jej produktów? Wystarczy skorzystać z oferty platformy takiej jak Badanie-Opinii.pl, na której zarejestrowanych jest ponad 150 tys. respondentów z całej Polski. Baza tych osób została podzielona według szeregu kryteriów, dzięki czemu firma zlecająca wykonanie CAWI może być pewna, że uzyska wiarygodne i miarodajne wyniki.

Ekspresowy czas realizacji

Ogromnym atutem techniki CAWI jest to, że wyniki ankiet można uzyskać w ekspresowo szybkim tempie, nawet do 24 godzin. Nic dziwnego, że z tej formy badań korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, którym zależy jednak nie tylko na szybkiej realizacji, ale również na kontroli kosztów. Krótki czas realizacji wpływa także na to, że są one zdecydowanie niższe, aniżeli w przypadku innych metod takich jak choćby Indywidualne wywiady pogłębione czy Wywiady fokusowe.

CAWI z elementami audio i wideo

Cechą charakterystyczną dla CAWI jest również to, że pozwala na umieszczenie w kwestionariuszach elementów audio oraz wideo. To dla zleceniodawców ogromne ułatwienie, mogą oni bowiem testować np. skuteczność materiałów reklamowych, które mają być publikowane w radiu czy telewizji.

Takiej możliwości nie ma choćby przy rozmowach telefonicznych czy zwykłych papierowych kwestionariuszach, dlatego też tak chętnie korzysta się z badań w formie CAWI.

Automatyzacja, czyli by było jeszcze łatwiej

Przeprowadzanie badań CAWI w panelu konsumenckim online cechuje się również tym, że wyniki od razu zestawiane są w formie gotowych do analizy raportów. Raporty te można generować również na wcześniejszych etapach, aby uzyskiwać wyniki cząstkowe, zanim spłyną dane od wskazanej grupy respondentów.

Dla zleceniodawców to bardzo duże ułatwienie, bowiem mogą oni szybko przeanalizować rezultaty CAWI oraz wdrożyć odpowiednie działania.

Szerokie opcje wykorzystania

Jak widać wykonywanie badań CAWI poprzez panel konsumencki ma wiele zalet, w jakich jednak dokładnie celach można je wykorzystać? Poza sprawdzaniem skuteczności konceptów reklamowych metoda ta sprawdza się również do:

  • badania wizerunku marek,
  • oceny koncepcji opakowań,
  • badania zwyczajów konsumenckich,
  • prowadzenia sondaży,
  • sprawdzania elastyczności cenowej klientów,
  • sprawdzania preferencji grupy docelowej.

CAWI cieszy się rosnącą popularnością i to zarówno wśród dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Rozważając wszystkie zalety tej metody trudno się temu dziwić, daje ona bowiem naprawdę szereg możliwości wykorzystania i to w krótkim czasie oraz w bardzo korzystnych cenach.