Ankiety jako forma badania rynku
Ankiety jako forma badania rynku
Jak szybko i łatwo dotrzeć do grupy docelowej przedsiębiorstwa? Realizując przez Internet ankiety, które następnie zostaną rozesłane do bardzo precyzyjnie wskazanych osób i to w oparciu o szereg różnych kryteriów. W jakich dokładnie celach można je wykorzystać?
Badania grupy docelowej
Ankiety to przede wszystkim doskonała forma badania grupy docelowej przedsiębiorstwa, w tym jej preferencji, potrzeb oraz motywów zakupowych. Wyniki w ten sposób uzyskane mogą stanowić dla przedsiębiorstwa kluczowe informacje, które pomogą mu podjąć zarówno odpowiednie kroki krótkoterminowo, jak i w przypadku budowania strategii długoterminowej.
Grupę docelową można badać również pod kątem jej preferencji w zakresie komunikatów reklamowych oraz planowanych konceptów opakowań. Co ważne, dzięki takim internetowym ankietom można prezentować różnego rodzaju komunikaty graficzne, co odróżnia je choćby od ankietyzacji przy pomocy papierowych kwestionariuszy lub metody CATI (rozmowy telefoniczne z respondentami).
Sprawdzanie struktury rynku
Dzięki ankietom można również badać, jaka jest struktura rynku, co go charakteryzuje, a także jakie są największe wyzwania z nim związane. Informacje te są kluczowe i to właściwie niezależnie od etapu działania przedsiębiorstwa. Nie powinny rezygnować z nich również przedsiębiorstwa istniejące już od dłuższego czasu, bowiem rynki podlegają nieustannym zmianom, a ich ignorowanie może sprawić, że firma straci dystans do swoich najbliższych konkurentów.
Jak jednak dotrzeć do tak ważnych danych na temat rynku? Wystarczy przeprowadzić ankietę dzięki stronie Badanie-Opinii.pl, która została opracowana przez ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat. Co ważne dla samych zleceniodawców, zarejestrowanych jest na niej ponad 150 tys. ankieterów, dzięki czemu można bardzo precyzyjnie wskazać, do kogo dokładnie mają dotrzeć ankiety.
Analiza konkurencji
Innym przykładem zastosowania ankiet jest badanie pozycji przedsiębiorstwa na tle konkurentów. Także jest to ważny aspekt, przede wszystkim w przypadku rynków, na których rywalizacja jest bardzo zacięta i gdy nawet niewielkie różnice mogą przesądzić o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa.
Dzięki ankietom pozyskuje się również informacje, co grupa docelowa sądzi o rywalach, a także dlaczego dokładnie wybiera ich produkty.
Jak widać zakres wykorzystania ankiet do przeprowadzania analiz rynku jest naprawdę szeroki i ich wykorzystanie zależy w dużej mierze od tego, jakie bieżące cele ma firma. Jeśli są Państwo zainteresowani rozpoczęciem takiego projektu badawczego, zachęcamy do kontaktu z ekspertami Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat oraz skorzystania ze strony Badanie-Opinii.pl.